Jump to content
pgh

Офсет на джантите

Recommended Posts

Летните ми гуми са за изхвърляне та решил съм напролет заедно с гумите вече да махна и оригиналните джанти и да сложа нещо доста по-добре изглеждащо.Започнал съм от сега да се подготвям психически, информационно и финансово :PТа:Оригиналните ми гуми са 185/70/14 (естествено с джанти 14-ки) Прочетох доста за гумите и джантите по принцип. Ползвах разни калкулатори за размери и в крайна сметка реших да сложа джанти 17-ки и гуми 205/45/17 (разлика в диаметъра +2мм)Единственото, което ме притеснява около смяната е характеристиката офсет (offset) на джантите, защото:- Първо не зная какъв е офсета на оригиналните ми джанти. Никъде по спецификации не го пише. Само в един чужд сайт за гуми намерих, че за моята кола трябва да са с офсет 38, но не зная колко може да им се вярва на тези.- Второ не ми е много ясно дали при промяна ширината на гумата от 185 на 205, офсета трябва да се запази същия или да се увеличи и с колко.Ако можете да ме посъветвате ще съм благодарен.

Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай това и ще ти се изяснят нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много хубава информация която посочваш, но тя не дава отговор на моите въпроси. Може би не съм ги задал правилно.Ето конкретно какво питам.- От къде мога да разбера какъв е офсета на оригиналните ми джанти? ( не мога да го премеря с линийка :angry: )- Как се променя и променя ли се изобщо офсета при преминаване на по-широка джанта?- Ползва ли се изобщо оригиналния офсет като ориентир?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният офсет е здравословно препоръчителен, особенно ако искаш да запазиш проектираната от производителя управляемост на автомобила. Оригиналната широчина на протектора на гумите също - ако искаш да запазиш "паспортните" данни за разход и ускорение.Не мисля че в твоя случай е добре да надвишаваш 195х16"Свали си джантата от колата и като я погледнеш от вътрешната страна ще видиш петното на контакт с главината. Слагаш нещо "право" да лежи на вътрешния борд на джантата (да не опира в гумата) , да е няколко мм по-дълго от радиуса и. После от тази "кота" мериш дълбочината до "петното на контакта" и записваш тоя размер "Б" После мериш колко ти е широка джантата (ако нямаш данни) от вътрешния до външния борд и това ти е размер "А" Ако на нея е гумата ще ти е малко по трудно , но дано си съобразителен че иначе стАа сложно :angry: "А" делиш на 2 , от полученото вадиш "Б" и ти е готов офсетът на сегашните ти джанти (ако са оригиналните за модела ще е добре) Ако нещо не си разбрал - сигурен съм че като погледнеш по-внимателно горепубликуваната схемичка - ще разбереш за какво иде реч. Хубаво е каквото и да сложиш да не е много по-голямо от "А"-оригинално, и в никакъв случай новият овсет да не е по-голям от оригиналният :shock: Ако ти е "сложно" иди при СПЕЦ , ама гледай да не е кварталния "бай Данчо" :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за информацията. Описал си какво трябва да направя доста подробно и схванах от първи прочит как да го измеря.Понеже гумите са все още на джантите ще се поузоря малко, но ще го измеря за да съм сигурен, въпреки че намерих на още няколко места по разни форуми да пишат, че е 38 офсета.Ако запазя същия офсет като на оригиналните това означава че по-широката гума 205, която е с 20 милиметра по-широка от 185 ще стърчи по равно - един сантиметър навътре към амортисьора и 1 навън, което мисля че няма да ми е проблем - като гледам никъде няма да закачи.Това което може да ме откаже от 205/45/17 е това, че от този размер гумите, които се предлагат тук са предимно с много висок скоростен индекс, което не ми харесва много-много... колата ми не може да вдига над 200 така или иначе. Или ако специалиста потвърди думите ти че повече от 195/16 не бива да слагам и ме разубеди.Имам един спец по гуми предвид, но ще го навестя когато попремине малко суматохата по смяна на гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам че не бива , а че няма смисъл тъй като няма да можеш да използваш потенциалът им дори и да можеш да си позволиш толкова нископрофилни гуми. Ако умишленно си купил този вариант Сивик вероятно не си искал усещане за спортно, а по-скоро за комфортно, икономично и еко управление. Нископрофилната гума ще прецака усещането за комфорт поради концептуалната си специфика , а по-широкият протектор носи само загуби при движение направо. А освен скоростният индекс значение имат и БГ дупките , и КАТ + камери и т.н. все неприятни работи ако се "отпуснеш" :o Като за твоят семейно-лежерен автомобил по-подходящи ще са "тихи" гуми с по-нисък "коефицент на деформация при търкаляне" - опции предлагани (реално, а не на книга) само от "марковите" производители. Според Мен по-добре си вземи качественна гума която да те кара дълго, без да си променя драстично пърформанса, отколкото нещо "два пръста по-голямо от джантата" с красива шарка но дървено като цена и произход. До напролет имаш време да почетеш, да натрупаш инфо и мнения и да решиш какво търсиш и колко точно обективност (като пари и здрав разум) да жертваш в името на "субективната" красота. Не ме разбирай погрешно - не те "отказвам" от битката за красота. :confused:

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тия 17-ки и тия широки гуми ще убиеш колата според мен. Няма да ускорява, разхода ще ти се вдигне, сервизите за изправяне на джанти ще забогатеят от теб, ще разбиеш окачването по-бързо и т.н.т. Съветвам те да не гледаш само визията , която ДА ще е по-добра! Във заводите за автомобили има достатъчно ижинери, които са взели решение да сложат точно такъв размер джанти и гуми. Неможе да се правим на по-големи спецове от тях. Аз имхах 205/45R16 и какво да ти кажа, 4-ри пъти съм ги изправял за 2год. по 80лв. :) смятай. Помисли добре. Успех! Аз също неискам да те разобеждажам да си правиш колата с по-добра визия, но прецени на каква цена ще го постигнеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещавам да помисля и за 195мм гуми и за джанти 16-ки не се притеснявайте :)Ще мина през консултация и при личния ми гуру на гумите... ще видим и той какво ще каже.А и вашите мнения със сигурност също ще са ми от полза, за което благодаря.. и ако има хора с други мнения ще се радвам да ги прочета и тях .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не беше пустата гъзария, никога не бих минал от оригинални 195/60/15 на гъзарките 225/45/17, ама иска си жертвите мамка му и мерак !Сега като сложих зимните 15-ки, акорда полетя, управлява се в пъти по-комфортно, ама......... :)

Редактирано от Майната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За инфо на някой друг с такъв хибрид, ако се пръкне :rolleyes:Оригиналните джанти на 05 HCH (2003-2005) доказано са:Offset: 38mmBolt Pattern: 4-100Rec. Tire Size:185/70-14Прочетено на няколко места в нет-а и измерено лично от мен ! ;)

Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на стоманени джанти с алуминиеви с еднакъв цолаж , офсета на алуминиевата трябва да е минус 5 /значи от ЕТ 38 на поне ЕТ 33 /, така няма опасност джантата да опре в спирачните апарати.По изнесени са. Може да се сложат и джанти с ЕТ 15 примерно , но тогава ще трябва да си абониран за някоя автомивка.Но ако слагаш по голям цолаж най-добре , е да мериш на колата , слагаш джантата с монтираната гума на предният мост , стягаш с две гайки и завърташ колелото , после ляв-десен и продължаваш да въртиш , пускаш я от крика и придвижваш автомобила първо с бутане , после същата процедура и за задното колело.Това е за джанти с ''неизяснен'' произход. Освен това гледай централният отвор да ляга плътно на главината.Дано да съм бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен случая е че ще минавам от алуминиеви на алуминиеви... За стоманени не съм си и помислял. А пробата дали не опира някъде ще я направя задължително. Излъгах - помислял съм си :)Когато купувах зимни гуми преди 2 години си помислих за миг за стоманени за през зимата само. То се оказа, че турските алуминиеви (CMS) са на същата цена като стоманените. Та сега имам 2 комплекта алуминиеви 14-ки. Едните ще си ги оставя за пре зимата, а другите мисля да разкарам.

Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...